Asana
Asana pomaga w organizacji projektów. Jest czytelna, zwiększa wydajność i przejrzystość, przyspiesza komunikację, pomaga zachować wszystko w jednym miejscu i zmniejsza liczbę niepotrzebnych e-maili. Zapoznaj się z podstawowymi funkcjami - zajmie to nie więcej niż 15 minut.
Zaproszenie
Zaakceptuj zaproszenie, używając przycisku “Accept Invite”.
Warunki użytkowania
Kliknij “Kontynuuj”, aby potwierdzić warunki użytkowania i rozpocząć pracę.
Utwórz profil
Rejestracja
Zanim poznamy środowisko Asany, musisz się najpierw zarejestrować.
Struktura
Projekt
Każdy projekt ma swoją specjalną tablicę, która może być wyświetlana na różne sposoby.
Polecamy opcję “Tablica”, gdzie wszystko widać w przejrzystych kolumnach. Zadania możesz przenosić między nimi, po prostu przeciągając je i upuszczając.
Nowy projekt
Jak rozpocząć nowy projekt?
Kliknij na przycisk + w prawym górnym rogu i wpisz nazwę projektu (najczęściej jest to nazwa klienta).
Zadania
Jak rozpocząć nowe zadanie?
Aby utworzyć zadanie, przejdź do tablicy projektu. Kliknij w przycisk + na górze kolumny.
Możesz też utworzyć je tak samo jak projekt, używając przycisku + w prawym górnym rogu. W tym przypadku musisz określić, do którego projektu należy zadanie.
Pełny
Co muszę wypełnić przy zakładaniu nowego zadania?
Możesz przypisać zadanie do siebie (skrót klawiaturowy Tab+M) lub do kogoś innego.
Dodaj datę, kiedy zadanie ma być wykonane (due date) oraz dodaj zadanie i instrukcje w polu description.
Dodaj
Jak dodać więcej uczestników do zadania?
Aby powiadomić współpracownika lub odnieść się do innych osób, rozmów lub zadań, wpisz @ oraz imię lub adres e-mail. Asana sama zaproponuje użytkownika.
Jeśli oznaczysz kogoś w ten sposób, dodasz go do swojego projektu. Możesz to również zrobić, klikając znak + na dole. Powiadomi ich to wtedy o nowych komentarzach, edycji lub załącznikach.
Komunikacja
Jak komunikować się z INNYMI podczas pracy nad zadaniem?
Dla bardziej szczegółowych pytań i komunikatów używaj komentarzy. Jeśli chcesz dać komuś znać, że przeczytałeś jego komentarz, po prostu kliknij na kciuk w prawym górnym rogu.
Do zadania możesz też dodać załącznik. Mogą to być dokumenty, zdjęcia, gif-y i pliki spakowane do maksymalnego limitu 100 MB na plik. Możesz również dodać link do Google Drive.
Subtaski
Co zrobić, gdy zadanie jest zbyt złożone lub pracuje nad nim wiele osób?
W tym przypadku użyj zadania podrzędnego. Możesz też przypisać je do konkretnej osoby, sporządzić dla niej osobny opis i określić termin realizacji.
Moje zadania
Moje zadania
To jest lista wszystkich Twoich zadań. Aby dodać zadanie tylko dla siebie, wystarczy kliknąć na listę Moje zadania i zacząć wpisywać. Wszystkie zadania dodane w ten sposób są prywatne. Możesz je tak pozostawić lub uczynić je widocznymi dla innych za pomocą przycisku “Upublicznij”.
Możesz również użyć przycisku “Dodaj do projektów”, aby przypisać je do projektu, a następnie do konkretnej kolumny.
Do tego celu możesz użyć przycisku “Dodaj do projektów”.
Przegląd
Nowe zadania będą wyświetlane na górze, ale możesz je przeciągać i upuszczać, aby uporządkować je według własnego uznania (na przykład według daty lub ważności).
Priorytetyzuj je, korzystając z kart Dzisiejsze, Nadchodzące i Późniejsze.
Inbox
Skrzynka odbiorcza działa podobnie jak skrzynka pocztowa. Znajdziesz tam najnowsze aktualizacje i powiadomienia o zmianach w zadaniach, rozmowach i projektach, które śledzisz i w których uczestniczysz.
Możesz łatwo odpowiadać na powiadomienia bez opuszczania Inboxa. Wystarczy kliknąć na aktualizację, a po prawej stronie zobaczysz wszystko, czego potrzebujesz. Użyj funkcji archiwizacji, aby posortować swoją skrzynkę odbiorczą. Ostatecznie możesz ponownie znaleźć zadanie w zakładce Archiwum.